Už dlhšie som plánovala napísať ďalší článok, no akosi som viac písala pre klientov, než pre seba. Okrem toho sa začínam viac venovať aj svojmu projektu, Denník pozitívneho myslenia, vďaka čomu zanedbávam svoj pracovný profil.

Mrzí ma to, pretože mojou snahou je dávať svojim čitateľom a klientom pridanú hodnotu, a to práve vo forme článkov na tému slovenského jazyka a copywritingu.

Každý, kto sa čo i len trochu vyzná do online marketingu, ti povie, že by si nemal zanedbávať svoj web, blog či príspevky na sociálnych sieťach.

Ja som, bohužiaľ, túto chybu urobila. Pre mnohých je to nemysliteľné, no mne ten čas ubehol nejako naozaj rýchlo. Určite sa to už aj tebe niekedy stalo. Okrem toho, ak na obsahový marketing nemáš čas, väčšinou si najmeš agentúru alebo copywritera na voľnej nohe.

Lenže čo ja? Veď sama som copywriter. Bolo by pre mňa naozaj zvláštne dať niekomu písať články na môj pracovný web. A tak sa aj môj blog stal akousi pustatinou, kde čitateľ našiel len staršie príspevky.

Rozhodla som sa preto oživiť to tu a opäť sa pustiť do svojho blogu. Myslím, že nie je nič lepšie, ako začať po troch (!) mesiacoch pauzy práve s článkom, ktorý sa zameriava na to, ako začať opäť blogovať. 🙂

Ako sa úspešne vrátiť späť do hry?

Jednoducho. Ak sa aj tebe stalo, že tvoj firemný blog zíva prázdnotou a nových článkov akosi niet, vedz, že nikdy nie je neskoro vrátiť sa späť. Neustále musíš bojovať o pozornosť svojich čitateľov. Ver, že kvalitnými článkami sa ti vrátia naspäť bez toho, aby riešili, že si na blog už dlhšie nič nenapísal.

ako-zacat-blogovat

Ako prestať ignorovať svoj blog

Možno máš obavy, že sa k tebe čitatelia už nevrátia. Nechaj obavy odplávať preč a sústreď sa na to, ako k sebe čitateľov opäť prilákať. Ver mi, nič nie je stratené. Samozrejme, že je lepšie udržiavať si blog aktuálny, no ak sa už stalo, tak sa stalo. Ideme to spoločne napraviť.

Zisti dôvod svojej prestávky

Môj dôvod už poznáš. Ale aký je ten tvoj? Nech je akýkoľvek, je dobré ho poznať. Hovorí sa, že na všetko si vieš nájsť čas, keď sa chce. Nie som si istá, či s tým úplne súhlasím, ale niečo na tom predsa len bude. Ak je teda tvojím dôvodom napríklad prokrastinácia, musíš urobiť potrebné kroky k tomu, aby sa nemiešala medzi teba a tvoj blog.

Ak chceš vedieť viac o tom, ako sa prinútiť tvoriť, aj keď sa ti napríklad zrovna nechce, prečítaj si môj článok o tom, ako stihnúť každý deadline.

Ako to urobiť?

Mne napríklad stačilo zistiť, že som už tri mesiace nič pre svoj blog nenapísala. Mal si vidieť môj výraz tváre. 

Začni písať

Dobre, teraz nemyslím to, že máš každý deň napísať dva články a všetky ich rýchlo postnúť. Ak ti budú prsty behať po klávesnici ako splašený kôň, nič tým nevyriešiš. Skôr naopak. Nezabúdaj, že články musia byť kvalitné.

Prečo?

Na internete je dosť nezmyselného obsahu. Netreba ho viac. Kvantita nie je dôležitá, zato kvalita je nevyhnutná.

cim-viac-pises-tym-lepsie

Pripomeň im, prečo to všetko robíš a upútaj ich tým, čo vás spája

Na to, aby si si opäť získal dôveru svojich čitateľov, je potrebné im pripomenúť, prečo na tvoj blog predtým chodievali. Cestuješ po svete? Pripomeň im, ako veľmi ťa to baví a že sa môžu tešiť na nové príspevky, kde im vyrozprávaš, ako si sa posledné mesiace mal a kde všade si bol. Predávaš elektrotechniku? Napíš článok o svojich nedávnych zážitkoch s najnovšími technológiami.

Využi silu sociálnych sietí

Povedzme si pravdu. Nie každý číta blogy. Nie každý ich bude vyhľadávať. tvoje články musia čitateľom prísť priamo pod nos, aby o ne mohli vôbec prejaviť záujem.

A na to môžeme využiť sociálne siete. O tvojich článkoch sa musí dozvedieť čo najviac ľudí, nie len tí, ktorí sa zapísali do tvojho newslettera. Či už formou reklám, alebo jednoduchých postov na tvojich firemných profiloch. Snaž sa na svoj blog nalákať čo najviac návštevníkov.

Predsa len, tu nejde iba o to, aby sa k tebe vrátili tvoji čitatelia. Určite nepohrdneš aj novými návštevníkmi, však?

analyzuj-socialne-siete

Urob si plán

Aby sa ti opäť nestalo, že na svoj blog zabudneš (ako ja), je dobré urobiť si obsahový plán. Je na tebe, či chceš písať jeden článok do týždňa alebo do mesiaca. Každá firma, každý bloger a každý web to má inak. Sám už pravdepodobne vieš, ako často je pre teba najlepšie publikovať nové články.

Tak čo, si pripravený?

Pri vhodnej príprave sa ti už nestane, že na svoj blog zabudneš. A ver, že čím viac budeš na svoj blog prispievať, tým ľahšie ti to pôjde. Takto sa to môže zdať náročné, no nakoniec sa aj tak sám sebe poďakuješ.

Tvoji čitatelia sa na teba spoliehajú a očakávajú, že sa im budeš venovať. Nesklam ich. 🙂

Mimochodom, ak sa ti už niečo takéto stalo a úspešne si sa s tým popasoval, budem rada, ak sa nielen so mnou, ale aj s čitateľmi, podelíš o svoje skúsenosti.